№ з/п | Напрямок роботи | Зміст роботи з дітьми, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу | Термін проведення | Де і з ким проводиться |
1. | Психодіагностична робота | -Знайомство з батьками дітей, які поступають до дитячого садка: бесіда, консультації, анкетування. -Відвідування режимних моментів та спостереження за дітьми з метою контролю за адаптацією новоприбулих та відстеження особливостей поведінки та емоційного стану дітей. -Відстеження особливостей психічного розвитку дітей раннього віку за запитом та потребою (за методикою Мановой-Томовой). -Повторне обстеження. | Вересень - Жовтень Вересень жовтень Грудень | Батьки, діти Діти діти |
2 | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | Проведення корекційно-розвивальних занять за програмою «Разом весело рости». | Вересень листопад | Діти |
3 | Організаційно методична робота | Проведення психолого - педагогічного консиліуму». Адаптація дітей до умов ДНЗ». | жовтень | Адміністрація, вихователі, медсестра |
4. | Консультаційна робота | Проведення групових консультацій під час батьківських зборів: - Адаптація дитини до умов дитячого садка. Анкетування батьків - Розвиток пізнавальних процесів - Криза 3-ох років. | Жовтень Січень Березень | Батьки |
№ з/п | Напрямок роботи | Зміст роботи з дітьми, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу | Термін проведення | Де і з ким проводиться |
1. | Психодіагностична робота | -Спостереження за поведінкою та емоційним станом дітей у групі. -Вивчення самопочуття дитини в групі -Повторне дослідження. -Дослідження особливостей поведінки, емоційного стану, розвитку пізнавальних процесів за запитом батьків чи вихователів (спостереження, індивідуальні бесіди, анкетування, малювання). -Психодіагностичне обстеження дітей за запитом вихователів, батьків, адміністрації ДНЗ (діти з особливими освітніми потребами, ПМПК…) | Вересень - Жовтень лютий Протягом року Протягом року | Діти молодшої групи Діти Діти |
2. | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | -Проведення розвивально-корекційних занять за програмою «Світ дитинства» (автор Нижник Г.М.) -Проведення розвивально-корекційних занять за програмою «Соціалізація дошкільників в умовах ДНЗ» (укладач Т.І. Прищепа) -Розробка та проведення індивідуальних корекційних занять для дітей з особливим варіантом розвитку за потребою. | Жовтень- лютий жовтень -лютий протягом року | Діти ІІ мол. групи Діти середньої групи діти |
3. | Консультаційна робота | Проведення групових консультацій під час батьківських зборів: - Стилі виховання дітей у сім’ї. - Профілактика насилля у родині - Таємний сенс дитячих малюнків | Вересень Січень Березень | Батьки ІІ мол. груп Батьки середньої групи |
№ з/п | Напрямок роботи | Зміст роботи з дітьми, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу | Термін проведення | Де і з ким проводиться |
1. | Психодіагностична робота | -Вивчення емоційного благополуччя та соціальної адаптації дітей у групі (спостереження, бесіди, малювання) -Психодіагностика психологічної готовності дітей 6-ти річного віку до навчання у школі, за тестом Керна – Йерасека, тест «Сходинки», тест «Вербальне мислення» -Повторне обстеження. -Психодіагностичне обстеження дітей за запитом вихователів, батьків, адміністрації ДНЗ (діти з особливими освітніми потребами, ПМПК…) | Вересень Січень -березень травень Протягом року | Діти Діти Діти |
2. | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | -Проведення розвивально-корекційних занять за програмою «Розвиток емоційної сфери особистості дитини та її соціальної адаптації»(Автор-укладач С.М.Тєргоєва) -Проведення розвивально-корекційних занять за програмою «Психологічна підготовка дитини до школи» О.Гапон. -Проведення корекційно-відновлювальних занять за програмою роботи з майбутніми першокласниками (автор В.Д. Дьякова) | Вересень-січень Березень-травень лютий-травень | старша група старша група діти старшої групи |
3. | Організаційно-методична | Проведення психолого-педагогічного консиліуму «Психологічна готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі» | березень | адміністрація, педагоги, медсестра |
4. | Консультаційна робота | Проведення групових консультацій під час батьківських зборів: - Розвиток творчих здібностей в дошкільному віці. - Психологічна готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі. | Вересень Травень | батьки Батьки |
№ з/п | Напрямок роботи | Зміст роботи з дітьми, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу | Термін проведення | Де і з ким проводиться |
1. | Психодіагностична робота | -Діагностика спеціальних здібностей за тестом-анкетою А. Де Ханна і Г.Кафа. -Дослідження здібностей дітей за тестом Гудінаф-Харріса (інтелектуальні задатки) та «Домалюй малюнок» (творчі задатки) -Спостереження за поведінкою та емоційним станом дітей у групі. -Вивчення самопочуття дитини в групі -Повторне дослідження -Дослідження особливостей поведінки, емоційного стану, розвитку пізнавальних процесів за запитом батьків чи вихователів (спостереження, індивідуальні бесіди, анкетування, малювання). -Діагностика рівня агресивності, гіперактивності та тривожності у дітей | Жовтень листопад– Грудень Жовтень - листопад Лютий Протягом року Листопад –Березень | Батьки Діти старшої групи діти Діти Діти Діти всіх груп |
2. | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | -Проведення корекційно – розвивальних занять за програмою « Психолого – педагогічні аспекти розвивально – корекійної роботи з обдарованими дітьми старшого дошкільного віку» (автор Нижник Г. М.) -Розробка та проведення індивідуальних корекційних занять для дітей з особливими потребами. -Розробка та проведення індивідуальних корекційних занять для дітей з особливим варіантом розвитку за потребою. | Березень – травень Протягом року Протягом року | Діти Діти Діти |
3. | Консультаційна робота | Проведення індивідуальних консультацій : -Стилі взаємодії з обдарованими дітьми - Порушення емоційно - вольової сфери | Протягом року | Батьки |
№ з/п | Зміст роботи з дітьми, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу | Термін проведення | Де і з ким проводиться |
1. | Індивідуальне консультування педагогічних працівників з питань раціоналізації психолого-педагогічного процесу з дітьми (на основі результатів психологічного дослідження та згідно їх запитів). | Протягом року | Педагоги |
2 | Індивідуальне консультування батьків за результатами дослідження та за запитом. | Протягом року | Батьки |
3 | Групова консультація для вихователів: «Формування ціннісного ставлення до здорового способу життя дітей дошкільного віку» | травень | Педагоги |
4 | Групові консультації для батьків: «Виховання без покарання» | Січень | Батьки |
5 | План роботи «Школи молодих батьків» -Довіра як основний чинник успішної адаптації дитини в дошкільному закладі - Контроль за розвитком малюків (аналітична довідка за результатами дослідження) -Психолого – педагогічна допомога родині в адаптації дитини до умов дитячого садка -Ігри в піску та сольові анімації як психопрофілактичний засіб у період адаптації -інтерактивна робота з батьками | Вересень Грудень Травень | Батьки |
6 | Психологічна просвіта батьків через організацію інформаційних блоків у групах дитячого садка. | Протягом року | |
7 | Приймати участь у педрадах: 1. «Якісна освіта – запорука самореалізації особистості.» 2. «Патріотичне виховання дошкільників» 3. «Модернізації підходів у роботі з родинами та розвитку партнерських відносин між закладом та сім'єю.» Педагогічний консиліум: Психолого – педагогічне забезпечення розвитку здібностей в дошкільному віці. Аналітична довідка за результатами дослідження | Серпень Грудень Березень Травень | Педагоги |
8 | Аналіз соціально – психологічної та емоційно вольової готовності старших дошкільників до навчання. Підготувати інформаційні листки, пам’ятки: - щодо профілактики насильства, щодо дітей дошкільного віку; - кризи 3-х років; - Психологічна готовність дитини до навчання в школі -Слухняна дитина це добре для батьків? - Мама я сам. - Страшні сни | Протягом року | Всі учасники навчально-виховного процесу |
№ з/п | Зміст роботи з дітьми, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу | Термін проведення | Де і з ким проводиться |
1. | Складання плану роботи на рік. | Серпень | |
2 | Складання плану роботи на місяць. | Щомісячно до 29числа | |
3 | Підготовка до проведення різних форм роботи з педагогічними працівниками, батьками, дітьми. | Протягом року | |
4 | Організація роботи із самоосвіти, робота із періодичною пресою та методичною літературою. Відвідування бібліотеки | Протягом року | |
5 | Оформляти робочий кабінет психолога, забезпечення методичним матеріалом щодо супроводу дітей дошкільного віку. | Протягом року | |
6 | Проведення паспортизації вікових груп дитячого садка з метою збора відомостей про дітей, виявлення деструктивних сімей. | вересень | |
7 | Оформлення документації згідно вимог. Підготовка статистичних звітів. | протягом року | |
9 | Розробка рекомендацій для батьків та педагогів щодо взаємодії з дітьми «групи ризику», дітей з особливими потребами та дітей, що потребують регуляції поведінки | протягом року | |
10 | Підготовка та проведення психолого-педагогічного консиліуму на тему: «Адаптація дітей до умов дошкільного навчального закладу»; «Психологічна готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі». | вересень-жовтень лютий-березень | |
12 | Прийняти участь у акції «міжнародний день толерантності». | 16.11 | |
13 | Підготовка та проведення акції «Тиждень психології» | Квітень |
№ з/п | Зміст роботи з дітьми, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу | Термін проведення | Де і з ким проводиться |
1. | Прийняти участь у семінарах-практикумах практичних психологів міста : | ||
2. | Опрацювати методики: Розвивально-корекційну програму : «Профілактика психічного здоров’я та емоційних розладів у дітей старшого дошкільного віку» Нижник Г.М.; «Світ дитячих відносин» автор Васильєва О.Г. Опрацювати літературу: | Протягом року | |
3. | Періодичні видання психологічного змісту: газета «Психолог», «Психолог дошкілля» та інші. Формування колективу у ДНЗ/ Упорядник: Швай – Ф79ка Л. А. – Х. : Вид. Група «Основа», 2009. – 143,с. Психологічний супровід груп раннього віку. Методичні рекомендації. – Суми,2009. – 119с. |