Досвід роботи Яцун А.М. Талановиты пальчики


Яцун Алла Миколаївна

вихователь Конотопського

дошкільного навчального закладу

(ясла - садка)№2 «Вербиченька»

Конотопської міської ради

Слово від автора………………………..

Організаційні засади проекту «Казкова палітра»

План роботи гуртка для дітей старшого дошкільного віку

( на навчальний рік)

Асорті ідей для дитячої творчості

ВСТУП
Діти у світі творчості.

Діти, знайомлячи з навколишнім світом, намагаються відбити його у своїй діяльності - іграх, малюванні, ліпленні, розповідях і т.д. Багаті можливості щодо цього представляє образотворча діяльність, тому що власне кажучи своєму вона носить перетворюючий і творчий характер.

Дитина одержує можливість відобразити свої враження від навколишнього світу, передати образи уяви, втіливши їх за допомогою різноманітних матеріалів у реальні форми.

Творчість дошкільника нерозривно пов'язана з роботою уяви, пізнавальною й практичною діяльністю. Воля творчого вираження дошкільника визначається не тільки образними поданнями й бажанням передати їх у малюнку, але й тим, як він володіє засобами зображення. Засвоєння дітьми в процесі навчання різних варіантів зображення, технічних прийомів буде сприяти їхньому творчому розвитку. Художня творчість - один з улюблених видів дитячої діяльності.

Щоб не обмежувати можливості малят у вираженні вражень від навколишнього світу, недостатньо традиційного набору образотворчих засобів і матеріалів.

Нетрадиційні матеріали й засоби зображення: пробки від пластикових пляшок, від тюбиків крему, зубної пасти; листи дерев, квітів, трави; ягель; целофан; овочеві штампи й печатки; соломка; пористі губки цікаві дітям як гра з невідомим. Це й займає їх, і втягує у творчий процес.

Під час малювання пальцями рук і ніг дитина одержує незвичайно почуттєву насолоду при тактильних контактах з фарбою, папером, водою, збагачується багаж її емоційних вражень, розвивається особистість.

У процесі роботи з нетрадиційного малювання виникла ідея застосування непридатного матеріалу як образотворчого засобу. Ми стали використовувати як художні матеріали, добре знайомі предмети - пробки від пластикових пляшок, від тюбиків зубної пасти, кремів.

Основною формою організації освітнього процесу є робота гуртка «Талановиті пальчики» . На відміну від занять, що обмежені програмовим змістом та часом, і на яких подекуди важко здійснювати індивідуальний підхід та відмічати творчі прояви дошкільників, гурткова робота дає змогу побудувати свою роботу так, щоб цікаво було і дітям і педагогу.

Окрім цього на протязі дня з дітьми проводяться різні форми роботи :

- «Кольорові хвилинки»

- «Хвилинки милування природою»

- Самостійна діяльність дітлахів в осередку творчості (заздалегідь продумана та підготована вихователем)

Для того щоб робота з обраної теми проходила найбільш продуктивно та ефективно, під час проекту доцільно дотримуватися основних принципів та умов стимулювання дитячої творчості :

Принцип інтегральності: він складається у тому, що дітям пропонуються теми занять , які можуть поєднувати різні області науки, мистецтва.

Наявність матеріалів для творчості і можливість у будь-яку хвилину діяти з ними.

Психологічні умови : формувати в дитини почуття власної безпеки, розкутості та свободи за рахунок підтримки дорослими її творчих починань.

/Files/images/dosvd_roboti/3345.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 217